Schimmelnagel Den Haag

De schimmel die dit veroorzaakt, behoort tot een groep schimmels die vermoften worden genoemd. Dit gebeurt omdat de schimmel altijd wordt blootgesteld aan een warme en vochtige omgeving, zoals de huid. Maar niet alle schimmels vallen in deze categorie. Sommige worden ook veroorzaakt door directe blootstelling aan een besmet persoon. De aandoening kan alleen al qua uiterlijk en geur gênant zijn. De omhulsels van ringworm zijn te zien op de handen van iedereen die de aandoening heeft. Ringworm komt wijdverspreid voor bij volwassenen, maar zelden bij kinderen. Het kan echter zowel bij volwassenen als bij kinderen voorkomen. Het meest voorkomende gebied waar ringworm voorkomt is de hand. Het kan echter ook in het gezicht voorkomen, vooral wanneer er sprake is van zwelling of oedemen.

Conjunctivitis, ook bekend als contactdermatitis, is de oorzaak van ringworm in de oog zone. Als er een trauma aan het oog is, kan dat ringworm veroorzaken. Conjunctivitis komt zeer vaak voor bij zowel mannen als vrouwen. Degenen met een zwak immuunsysteem reageren beter op de infectie.

Ringworm veroorzaakt vreselijke jeuk aan de oppervlakte van de huid. Mensen met ringworm hebben ontstekingen, roodheid en kleine bultjes, vooral op de handen en voeten. De plekken die het meest door ringworm worden aangetast, worden cirkelvormig, hebben een verhoogde warmte en jeuken, vooral ‘s nachts. Het kan ook cirkelvormige zweren op het gezicht of de romp veroorzaken.

Bij beide vormen van ringworm kunnen mensen het oplopen door direct contact met een besmet persoon of met besmette voorwerpen. De schimmelsporen kunnen worden overgedragen door direct contact met besmette dieren of door uitwendige voorwerpen die door de besmette persoon zijn besmet.

De behandeling van beide vormen van ringworm bestaat uit de combinatie van geneesmiddelen tegen ringworm en geneesmiddelen voor uitwendige behandelingen. Het kan soms lang duren voordat ringworm helemaal verdwenen is.

Om ervoor te zorgen dat de schimmelsporen worden vernietigd en te voorkomen dat de infectie zich uitbreidt, is het van groot belang de besmette persoon te behandelen met een goede combinatie van medicijnen. Het zal niet gemakkelijk zijn om de sporen volledig te elimineren omdat het immuunsysteem van het lichaam zeer effectief is in het vernietigen van de schimmels. Het zal echter succesvol zijn als alle betrokkenen, inclusief de patiënt, meewerken.

Artsen kunnen verschillende soorten geneesmiddelen tegen ringworm voorschrijven en kunnen ervoor kiezen een combinatie van geneesmiddelen te gebruiken om ringworm te behandelen. Het kan gaan om crèmes of lotions, en orale tabletten, capsules of sprays.

De meest gebruikte geneesmiddelen tegen ringworm zijn antischimmelcrèmes. Ook kan worden opgemerkt dat veel vormen van medicatie tegen ringworm worden gebruikt om andere infecties dan schimmelinfecties te behandelen.

Een veel voorkomende bijwerking van antischimmelmiddelen tegen ringworm is hun werking tijdens de eigenlijke behandeling. Het kan weken duren voordat de medicijnen effect hebben. Dit verklaart waarom langdurig gebruik van de medicijnen nuttig kan zijn voor de behandeling van ringworm. Het grootste risico op bijwerkingen wordt veroorzaakt door onjuist gebruik van de medicijnen tegen ringworm.

Er zijn enkele gevallen van permanente of semipermanente bijwerkingen van het gebruik van ringworm-antischimmelmiddelen. Dit gebeurt wanneer de crèmes of lotions gedurende een lange periode worden gebruikt. Dit heeft vooral gevolgen voor de schimmel nagels en de huid rond het gebied. In zeldzame gevallen kan ringworm zelfs leiden tot de vorming van pus.

Het gebruik van antischimmelmiddelen tegen ringworm moet altijd in overleg en binnen het voorgeschreven gebruik gebeuren. Dit omdat deze medicijnen uw immuunsysteem kunnen verzwakken en wanneer de infectie zonder strikt toezicht wordt uitgelaten om te genezen, kunnen ze giftig voor u worden.

Pedicure Den Haag
Kalknagel behandelen Den Haag